-->

Ahad, Jun 22, 2008

Doa Hari Lahir...


Terima kasih Ya Allah untuk usia yang telah Engkau berikan. Terima kasih juga untuk setiap rezki yang Engkau kurniakan. Terima kasih untuk setiap cubaan yang Engkau turunkan.Terima kasih untuk bakat dan ilham yang Engkau anugerahkan. Sesungguhnya terlalu banyak yang telah Engkau berikan kepadaku...dan terlalu sedikit pengabdianku terhadapMu.


Engkau tetap menerima walau terkadang aku alpa, aku lupa, aku tersilap dan khilaf menafsir makna setiap kurniaan dan dugaan. Namun begitu besar kasihMu...Engkau tetap melindungi aku walaupun terkadang aku kalut merungut ketika saat-saat lemahku datang.Aku tidak pernah menafikan hakMu sebagai Khaliq walaupun terkadang aku terbuai dengan kesedihan dan kesakitan yang amat pedih.


Ampunkan aku Ya Allah pabila aku merintih nasibku di hadapanMu. Kalau bukan kepadaMu, kepada siapa lagi harus ku mengadu? Aku tidak pernah menyesali kewujudanku ini Ya Allah...namun aku hanyalah hambaMu yg dhaif dan lemah. Adakalanya aku kurang kesabaran. Ada masanya aku goyah keimanan. Ada masanya aku hampir terikut bisikan syaitan. Namun dengan limpahan kasih sayangMu, Engkau menarikku kembali jauh daripada kesesatan.


Dalam usia begini...aku ingin menjadi lebih dekat padaMu Ya Rahman. Dalam usia yang makin jauh ini...aku ingin lebih merinduiMu Ya Rahiim. Dalam usia meniti senja ini...aku ingin sekali menyambut panggilan KaabahMu Ya Al Malik.Dalam usia ubanan ini yang ku inginkan hanyalah ketenangan, kekusyukan beribadah, segala kesederhanaan dan kerendahan hati tanpa berhenti menghulur kasih pada yang sudi.


Ya Muhaimin...pimpinlah tangan hambaMu ini...pimpinlah hati hambaMu ini...pimpinlah langkah hambaMu ini akan sentiasa berpijak di atas jalan kebenaran. Ya Al Quddus... sebagai hambaMu yang hina dina, aku takkan mungkin mencapai sempurna, tapi kasihanilah aku... bimbinglah aku sentiasa agar aku mampu meniti titian siratulmustakimMu dengan tenang dan mudah tanpa cela.


Ya Al Hakiim...berikanlah ilham kepadaku agar aku mampu terus berkarya Agar aku terus mampu memberikan sedikit ikhtibar dan dakwah dengan caraku. Hulurkan kepadaku bijaksana agar aku mampu terus memacu kalam keinsanan sehingga tiba masanya Engkau menjemputku pergi.


Terima kasih Ya Allah atas segala takdir yang telah Engkau tentukan untukku. Engkaulah Ya Maha Besar... peliharalah aku si yatim piatu ini agar terus berpegang teguh pada taliMu.


Terimalah permohonan hambaMu yang sedang bermusafir di bumiMu ini Ya Al Mudzill.

Amin Ya Rabbul Alamin.

160 ulasan:

  1. tersentuh hati baca doa ni. mohon kebenaran untuk copy. tq

    BalasPadam
  2. SALAM..

    saya minta izin untuk copy doa ini juga..izinkan saya yer..terima kasih

    BalasPadam
  3. SALAM..

    saya minta izin untuk copy doa ini juga..izinkan saya yer..terima kasih

    ida

    BalasPadam
  4. saya minta izin untuk copy juga ye. izinkan saya ye.. terima kasih.

    BalasPadam
  5. assalammualaikum..

    saya pohon izin untuk copy doa ini ya.. terima kasih..

    BalasPadam
  6. SALAM..

    saya minta izin untuk copy doa ini juga..izinkan saya yer..terima kasih

    BalasPadam
  7. Salam,
    saya minta izin utk copy doa ini. Terima kasih. semuga Allah Sentiasa murahkan rezeki saudara

    BalasPadam
  8. salam. saya juga minta izin untuk dapatkan salinan doa ini. tima kasih

    BalasPadam
  9. mohon izin utk copy doa ini.tq

    BalasPadam
  10. mohon izin untuk copy do'a ini.
    semoga Allah selalu memberikan pahala pada orang yang selalu menyebarkan kebaikan kepada orang lain. Amin

    BalasPadam
  11. SALAM...saya mohon izin utk copy doa ini yer..

    BalasPadam
  12. cantik doa ni...mohon kebenaran utk copy..terima kasih..semoga Allah memanjangkan umurmu...amin..

    BalasPadam
  13. Assalamualaikum, nice doa! allow me to copy. thank you :) May Allah bless you. Amiin

    BalasPadam
  14. terima kasih.
    izinkan saya copy juga ye?
    terima kasih..

    BalasPadam
  15. mintak izin nk copy...syukran

    BalasPadam
  16. salam..

    just nak mintak kebenaran copy this doa..

    I need it for our birthday celebration this weekend.

    thx!

    BalasPadam
  17. Salam.mohon kebenaran tuk copy.tq

    BalasPadam
  18. Salam.mohon kebenaran tuk copy.tq

    BalasPadam
  19. salam, izikan diriku utk copy ayat ini juga~~

    BalasPadam
  20. Sebak hati membaca doa hari lahir itu.Selama ini kita tidak pernah terlintas untuk mengucap rasa syukor pada hari lahir dengan doa yg demikian melainkan dgn bersuka ria.Terima kasih keran sudi berkongsi.

    BalasPadam
  21. amiinnn.....sgt tersentuh hati membaca doa ini..mintak izin nak copy jugak yerrr....

    BalasPadam
  22. Salam...Izinkan saya untuk copy ayat ni juga

    BalasPadam
  23. salam..

    saya mintak izin copy doa ni..sempena hari saya hari ini...jazakillahu khairan..~

    BalasPadam
  24. salam...
    sy mintak izin copy n paste doa ni ye..utk keberkatan kte semua..semoga d rahmati ALLAH SWT... :)

    BalasPadam
  25. salam..
    maaf..sy mintk izin utk copy doa ni..
    Sempena hari lahir sy dan seg pnduan tok sy..

    BalasPadam
  26. salam.sungguh tersentuh membaca doa ini.setiap baitan yang sungguh bermakna. maaf minta izin untuk copy ye..

    BalasPadam
  27. salam

    nak copy doa ini....thanks a lot...ia amat bermakna bagi saya...

    BalasPadam
  28. salam....saye pun ingin minta izin nk copy doa nie.... :)

    BalasPadam
  29. saya pohon untuk copy doa ini.terima kasih..

    BalasPadam
  30. Salam.. saya nak minta izin utk copy doa ni. Semoga sentiasa di bawah rahmat Allah

    BalasPadam
  31. salam...saya juga nk copy doa nie...syahdu je bile bace

    BalasPadam
  32. minta izin juga utk copy.. terima kasih..

    BalasPadam
  33. mohon izin untuk copy do'a ini.
    semoga Allah selalu memberikan pahala pada orang yang selalu menyebarkan kebaikan kepada orang lain. Amin

    BalasPadam
  34. salam..mohon utk copy ye..mekasih

    BalasPadam
  35. mohon unt copy doa nie yea....

    BalasPadam
  36. Salam , minta izin untuk copy doa ini ye...

    BalasPadam
  37. semoga sentiasa dalam lindungan Nya... mohon copy doa ya sis...

    BalasPadam
  38. mohon copy ye.. =)

    BalasPadam
  39. minta izin utk copy juga...tq

    BalasPadam
  40. assalamualaikum.
    sy pun nak minta izin copy,ye.
    syukran

    BalasPadam
  41. Salam...Sy minta izin copy n paste doa ini ye.....tq

    BalasPadam
  42. salam mohon copy...tq

    BalasPadam
  43. salam...

    minta izin untuk copy doa nie..^^ tq

    BalasPadam
  44. Mohon izin copy doa ini, terima kasih.

    Drpd,
    HambaAllah

    BalasPadam
  45. assalamualaikum...saya mohon izin utk share doa ini...
    sungguh indah...tersentuh hati...

    BalasPadam
  46. minta izin copy doa ini ya. Harap Allah permudahkan urusan mu

    BalasPadam
  47. mohon copy...moga usaha tuan sentiasa di berkati...

    BalasPadam
  48. Salam, mohon utk copy doa ini..cukup indah sekali...barakallahu laka...syukran
    :)

    BalasPadam
  49. mohon copy juga ye

    BalasPadam
  50. Assalamualaikum, saya minta izin copy ya. terimakasih. semuga kita sentiasa di dalam lindunganNYA.

    BalasPadam
  51. salam..mohon copy jgk yer.terima kasih :)

    BalasPadam
  52. salam.mohon share..terima kasih

    BalasPadam
  53. mohon share doa ini juga

    BalasPadam
  54. salam...mohon jasa untuk copy doa ini....terharu

    BalasPadam
  55. salam..minta izin copy..cantik susunan doa ni.. tq

    BalasPadam
  56. slm...
    izinkan saya copy ye.. :)

    BalasPadam
  57. Assalamualaikum: Saya minta izin untuk 'copy' and 'paste' "Doa" dan "remember". Terima kasih.

    BalasPadam
  58. sedih sgt.... tapi aq pun jugak turut bsyukur dgn takdir ILAHI kpd aq, y hina ini...

    BalasPadam
  59. salam...izinkan saya utk copy doa ini...terimakasih :)

    BalasPadam
  60. Salam, mohon izin menyalin doa ini.

    BalasPadam
  61. Assalam....
    minta izin copy bait-bait indah ini...terima kasaih.

    BalasPadam
  62. salam...minta izin copy doa ini.

    BalasPadam
  63. Ass. minta izin copy ya, mau saya munculkan juga di sambasalim.com... syukron

    BalasPadam
  64. Assalam.. sy juga memohon izin utk salin doa ini..

    BalasPadam
  65. Salam Alaik...

    Mencari doa sempena hari lahir...membawa saya ke sini..setelah membaca baitnya cukup buat diri ini tersentuh dan keinsafan juga bertandang..mohon halakan untuk perkongsian di blog saya...terima kasih.

    BalasPadam
  66. As salam. Minta Izin utk copy yer..sangat indah bait-bait katanya..terima kasih.

    BalasPadam
  67. minta izin copy yea... trima kasih

    BalasPadam
  68. sgt terkesan dihati..mohon utk copy.tQ

    BalasPadam
  69. assalamualaikum..mohon keizinan untuk copy doa ini ya.. semoga dipanjangkan amalan.. terima kasih

    BalasPadam
  70. Assalamualaikum...sungguh tersentuh doa ini..izinkan kak copy ya...-ummu syakir

    BalasPadam
  71. salam..memandangkan hari ini hari jadi saya..mohon share di blog saya ye..thank you..

    BalasPadam
  72. Assalamualaikum....

    Doa yang baik.... Minta izin untuk copy...Terima kasih.. ~ Mas

    BalasPadam
  73. salam.. sangat indah doa dan kata2 ini. mintak izin utk share

    BalasPadam
  74. Salam sejahtera kepada anda semua.

    Terima kasih kerana sudi berkongsi doa ini. Semoga dapat kita manfaatkan bersama dengan harapan hari ini kita menjadi lebih baik dari semalam. Dari Allah kita datang, kepada Allah juga kita akan pulang. Mudah-mudahan kita tidak akan 'pulang'dengan tangan kosong dan miskin amalan. Semoga Allah melimpahkan rahmat dan kasih-sayang kepada kita semua. Amin...

    BalasPadam
  75. salam. minta copy doa ini. Terima kasih. Smoga Allah memberkati anda.

    BalasPadam
  76. mohon share bait2 kata ini.. terima kasih
    -ZD-

    BalasPadam
  77. Minta izin tuk share...5/10/2011..sempena HB ke-28.

    BalasPadam
  78. minta izin utk copy.
    tq :X

    BalasPadam
  79. mintak izin unt copy yea....

    BalasPadam
  80. Kepada pemilik blog ini..
    saya mohon kebenaran untuk berkongsi doa ini dgn saudara mara serta teman2 saya. terimakaseh.

    BalasPadam
  81. ASSALAMUALAIKUM...

    Cantik doa ini, saya minta keizinan untuk copy doa ini semoga sahabat sentiasa dirahmati Allah selalu

    BalasPadam
  82. AsSalam

    Indah kata-kata di dalam doa ini mohon untuk di muat turun .. semoga memberi rahmat kpd tuan/puan...

    BalasPadam
  83. Mohon copy ye tuan rumah..halalkan ye

    BalasPadam
  84. halalkan utk copy...

    BalasPadam
  85. salam, minta izin dan halal copy ye ~

    BalasPadam
  86. Minta Izin Share di website saya www.rumahamal.com

    BalasPadam
  87. mohon copy juga yaa..thanks!!

    BalasPadam
  88. tersentuhnya hati saya. saya juga mohon untuk copy. terima kasih.

    BalasPadam
  89. suka sangat... nak copy ya..

    BalasPadam
  90. salam.nak mintak izin copy ye

    BalasPadam
  91. Syukran.... mohon copy teks doa ni ye! Muga Allah SWT memperkenankan doa dan hajat anda dan kita semua....Aminnnn

    BalasPadam
  92. as salam...mohon copy n share doa nie ye...sempena arinie hari lahir sy yg ke 29..tq

    BalasPadam
  93. mohon share segala kata2 indah anda

    BalasPadam
  94. Izin copast terima kasih.:)

    BalasPadam
  95. Minta izin copy doa ini ... terima kaseh!

    BalasPadam
  96. Assalam alaykum , May Allah bless you always ... Ameen ....mohon izin untuk SHARE boleh ya :)

    BalasPadam
  97. menitis air mata ku apabila membaca doa karangan mu ini. Kami doakan semoga Allah memberi ilham kepada anda untuk berdakwah melalui melalui karya mu yang menyentuh hati seperti ini. Amin

    BalasPadam
  98. salam.. mohon izin copy & share.. :)

    BalasPadam
  99. As salam..mohon copy..tq

    BalasPadam
  100. Assalamualaikum
    Mohon izin copy.
    Terima Kasih

    BalasPadam
  101. sangat sedih n trkesan..mohon izin copy yer..=)

    BalasPadam
  102. Saya sangat terkesan sekali dengan tulisan doa di atas. Mohon izin untuk copy paste.......

    BalasPadam
  103. As salam.. mohon izin utk copy.. terima kasih.

    BalasPadam
  104. Assalamualaikum.... mohon izin utk copy.. terima kasih

    BalasPadam
  105. As-salam..sya mohon keizinan utk copy paste doa ini sempena hari kelahiran sya esok...

    BalasPadam
  106. Assalamualaikum admin,
    izinkan saya copy doa ni n paste kt fb saya...hari ni hari kelahiran saya di bumi ALLAH...thks admin

    BalasPadam
  107. Assalamualaikum

    izinkan saya copy doa ni n paste

    BalasPadam
  108. assalamualaikum.... mohon share

    BalasPadam
  109. terima kasih untuk perkogsian doa ni. izin copy. :)

    BalasPadam
  110. trm ksh utk pkongsian. mohon keizinan utk copy.tq

    BalasPadam
  111. mohon izin copy doa ini. terimakasih

    hamba Allah

    BalasPadam
  112. Aslmkum. Mohon izin untuk copy n paste. Trm ksh.

    BalasPadam
  113. Alhamdulilla dengan kata2 yang indah. Mohon izin untok copy n paste. Macey :)

    BalasPadam
  114. Salam bro.mintak izin copy n paste doa ini.moga diberkati.amin.

    BalasPadam
  115. Assalamualaikum wbt.minta izin copy & paste doa ini.tersentuh bila membaca doa ini.Terima kasih

    BalasPadam
  116. izinkan saya copy doa ini....tersangatlah syahdunya

    BalasPadam
  117. izinkan saya untuk copy tapi kenapa x leh copy

    BalasPadam
  118. Assalammualaikum,izinkan sya copy yerk.....

    BalasPadam
  119. sgt menyentuh hati dan bermakna...mohon izin share dan copy...smoge peroleh pahala keberkatan nasihat yg bermanfaat...

    BalasPadam
  120. Salam. Saya mohon izin minta copy. Terima kasih.

    BalasPadam
  121. As-salam.. Subhanallah..mohon ya Allah perkenankan doa ini.. mhn izin share juga ya, jazakallah :)

    BalasPadam
  122. Doa yg menginsafkan insan agar mensyukuri terlalu banyak rahmat yg Allah berikan dan seharusnya kita memikirkan apakah kebajikan dan ibadah yg perlu ditingkatkan sempena majlis hari lahir. Mohon izin nak berkongsi dan copy doa ini ye

    BalasPadam
  123. doa yg sgt2 mengisafi...sy mohon share. Tq

    BalasPadam
  124. As-salam, izinkan saya copy ya.

    BalasPadam
  125. As-salam, Saya memohon izinkan saya copy Doa di atas ya
    Asmah Tuah
    Tk.

    BalasPadam
  126. mohon kongsi guna doa ya..

    BalasPadam
  127. Mohon copy. Terma kasih

    BalasPadam
  128. Hari ini Hari Kelahiran saya..mohon copy. Terim kasih.

    BalasPadam


  129. فني دش بالمدينة المنورة
    فني دش بالمدينة المنورة المتدرب داخل شركة تيجان محترف عند اداء الخدمة ، فهو متخصص في تركيب الدش وايضا ضبط جميع القنوات واضافة ومسح اي قناة ويقوم بضبط الاقمار الصناعية ، وهو يقوم باختيار افضل خامة للدش يعطي افضل جودة ويحتوي علي العديد من القنوات ويقوم بتثبيت الدش جيدا حتي لا يتأثر بالهواء او الرياح .

    BalasPadam

Tulis je la apa nak tulis :p

.~Sebelum Mata Terpejam~ ©2006 - 2014. Hakcipta :rafikasastras~Sebelum Mata Terpejam~